GlobalNet DIA (Dedicated Internet Access)

Gamer Private School Clinics Mini Restaurant Online shop Owner Solo-Startup Automobile
 

20/20 Mbps     30/30 Mbps     50/50 Mbps

DIA for SME

eSports Hospitality Food & Beverage Embassy NGO Bank Int’l School, College & Universities
 

100/100 Mbps     300/300 Mbps     500/500 Mbps

DIA for Enterprise

 

DIA for MNOs/Service Provider


DIA for SME Business

  • Top speed (download/upload)
DIA 10Mbps
  • 20/20 Mbps

Request Offer
  • Top speed (download/upload)
DIA 30Mbps
  • 30/30 Mbps

Request Offer
  • Top speed (download/upload)
DIA 50Mbps
  • 50/50 Mbps

Request Offer

DIA for Enterprise Business

  • Top speed (download/upload)
DIA 100Mbps
  • 100/100 Mbps

Request Offer
  • Top speed (download/upload)
DIA 300Mbps
  • 300/300 Mbps

Request Offer
  • Top speed (download/upload)
DIA 500Mbps
  • 500/500 Mbps

Request Offer

DIA for MNOs/Service Business

  • Top speed (download/upload)
DIA 1Gbps
  • 1/1 Gbps

Request Offer
  • Top speed (download/upload)
DIA 10Gbps
  • 10/10 Gbps

Request Offer
  • Top speed (download/upload)
∞
  • Unlimited

Request Offer

Dedicated Internet Access (DIA) – Service Level Agreement (SLA)

Internet connectivity SLAs are increasingly important with the explosion of real-time applications like cloud voice, video conferencing, and remote working. The best DIA who provide Global Net, include packet loss, latency in the service level agreement.

  • Highest Service Level Agreement
  • 99.5% Network Availability
  • 4 hrs Mean Time to Repair (MTTR)
  • 3 ms Latency
  • 1% Packet Loss

Benefits

ကိုယ်ပိုင် တည်ဆောက်ထားတဲ့ Network ပေါ်မှ ဆက်သွယ်ပေးထားခြင်းကြောင့် Data & Information ပိုင်းနှင့် ပတ်သက်၍ စိတ်ချလွယ်ကူစွာ အသုံးပြုနိုင်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။
သုံးစွဲသူများအတွက် Highest SLA ဖြင့် (နာရီနှင့်အမျှ) လိုင်းပြတ်တောက်မှုမရှိအောင်အာမခံချက် အပြည့်အဝ ပေးထားတဲ့ (Highest Service Availability) ဝန်ဆောင်မှုဖြစ်တဲ့အပြင် သီးသန့် Customer Service Contact ထားပေးထားတဲ့ အတွက် အချိန်တိုအတွင်း စုံစမ်းဖြေရှင်းနိုင်မှာဖြစ်တဲ့အတွက် များစွာအဆင်ပြေ လွယ်ကူမှာဖြစ်ပါတယ်
Highest SLA ဖြင့်အာမခံချက် အဓိက ပေးနိုင်တဲ့အကြောင်းအရင်းကတော့ GlobalNet မှာ ကိုယ်ပိုင်တည်ဆောက်ထားတဲ့ အရံလမ်းကြောင်းဖြင့် ဝန်ဆောင်မှု ပေးနေ သော တစ်ခုတည်းသော ဝန်ဆောင်မှု ဖြစ် ပါတယ်
တပ်ဆင်ချိန်ပိုင်းနှင့်ပတ်သက်ပြီး Customize Network Design များ၊ Services Form Process များ ပြီးစီးတာနဲ့အမြန်ဆုံးနာရီ (၄၀) အတွင်း လာရောက် တပ်ဆင်ပေးပါတယ်
အရည်အသွေးပြည့်ဝသော DIA အင်တာနက် အစစ်ကို မျှတသော နှုန်းထားများဖြင့်တပ်ဆင်ဝန်ဆောင်မှုရယူနိုင်မည့်အပြင် အလစဉ်ကြေးများ ပေးဆောင်ရာတွင် online payment channels များဖြင့် အဆင်ပြေလွယ်ကူမြန်ဆန်စွာ ပေးချေနိုင်ပါတယ်
သတင်းအချက်အလက်လုံခြုံရေးအတွက် firewall တွင် အထူးသီးသန့် configuration ပြုလုပ်ထားပြီး တာဝန်ယူမှုတာဝန်ခံမှုရှိသော ဝန်ဆောင်မှုဖြစ်ပါတယ်။
24/7 အချိန်ပြည့် ရှိနေသော Network Operation Center ဖြင့်စောင့်ကြည့်ပံ့ပိုးမှု၊ Customer Support ဝန်ဆောင်မှုများဖြင့် Network Issue များကို အချိန်တိုအတွင်းဖြေရှင်းပေးပါတယ်။
ကွန်ရက်ပေါ်တွင် အခြားအသုံးပြုသူမည်မျှရှိစေကာမူ ပိတ်ဆို့ကြပ်တောက်နေခြင်းမရှိဘဲ အမြင့်မားဆုံးသောလုံခြုံစိတ်ချရမှု နှင့် သင်ဝန်ဆောင်မှုရယူထားတဲ့ Speed အတိုင်းအပြည့်အဝရရှိရန် အာမခံချက်ပေးတဲ့ အင်တာနက်ဝန်ဆောင်မှုဖြစ်ပါတယ်။
သုံးစွဲသူ ရွေးချယ် ဝယ်ယူထား‌သော Bandwidth ပမာဏ အတိုင်း Download/Upload Speed ကို ၁၀၀% အပြည့်အဝ ရရှိဖို့ အာမခံချက် ပါဝင်တဲ့ GlobalNet ရဲ့ ဝန်ဆောင်မှုဖြစ်ပါတယ်
ကမ္ဘာ့အဆင့်မှီ ဝန်ဆောင်မှုအဆင့်သဘောတူညီချက် ၉၉.၉၅% ဖြင့် ကာကွယ်ထားသည့် Global Net ၏ စစ်မှန်‌သော DIA ကွန်ယက်ချိတ်ဆက်မှုဖြင့် ကုန်ကျစရိတ်များသော လိုင်းပြတ်တောက်မှု များမှာကာကွယ်ပေးနိုင်ပါတယ်။

Features

100% service availability
  • Service Level Agreements of 99.9% for site availability and time to restore, supported by a fully redundant network design up to service level.
Dual Line
  • Based on customer requirement Can support Special Fiber Service (Dual Fiber Broadband Line).
Quick Delivery Time
  • Provide very quick installation/ delivery time.
Reliability
  • Service Level Agreements of 99.9% for site availability and time to restore, supported by a fully redundant network design up to service level.
Highly Secure
  • Proactive 24×7 monitoring and technical support, so problems are resolved before they affect your business.
Enhanced Resiliency
  • Service Level Agreements of 99.9% for site availability and time to restore, supported by a fully redundant network design up to service level.

Customer Support

Over 20 years unparalleled experiences

Service Management Center : The Service Desk is the door into managing your IT systems and services, Connectivity related services, Cloud related services. Sitting between users and your IT service management, it ensures that your service strategy is delivered, organizational and users’ needs are being addressed. Service desks are evolving from traditional call center setup to more intelligent, automated, real-time and around-the-clock support. The integration of Call Centre, chatbots solutions gears up us to provide customers with high levels of support and minimal human intervention.

Frequently asked questions

Ans. Dedicated Internet Access (DAI) ဆိုသည်မှာ သီးခြား Fiber Cable Line မှ တဆင့် Customer Sites သို့ တိုက်ရိုက် ဆက်သွယ်ပေးထားသော စနစ်တစ်ခုဖြစ်ပြီး Internet Provider နှင့် Customer sites ကြားတွင် တခြား မည်သည့် လိုင်းခွဲမှ ချိတ်ဆက်ထားခြင်းမရှိသောကြောင့် တည်ငြိမ်ကောင်းမွန်သော Internet bandwidth နှင့် မြန်ဆန်သော Data transfer rate ကို ထောက်ပံ့ပေးထားသော လုပ်ငန်းသုံး အင်တာနက်ဝန်ဆောင်မှု တစ်ခုဖြစ်ပါသည်။
Ans. ကွန်ရက်ပေါ်တွင် Customer ရွေးချယ်ဝယ်ယူထားသော သတ်မှတ်ပမာဏများအလိုက် သုံးစွဲသူမည်မျှပင် ရှိနေစေကာမူ မြန်နှုန်းမြင့် စွမ်းဆောင်ရည်ကို ထောက်ပံ့ပေးသည်
Ans. GlobalNet DIA Service သည် customer site လိုအပ်ချက်အရ Special Fiber Service (Dual Fiber Broadband Line) များ ထောက်ပံ့ပေးထားသောကြောင့် connection ပြတ်တောက်မှုမရှိဘဲ မည်သည့်အချိန်မဆို မိမိရယူထားသည့် Internet Bandwidth ပမာဏအတိုင်း Business လုပ်ငန်းများအတွက် နှောင့်နှေးကြန့်ကြာမှုမရှိဘဲ ယုံကြည်စိတ်ချစွာ အသုံးပြု နိုင်ပါသည်။
Ans. Dedicated Internet Access (DIA) သည်Data အသွားအလာများသော လုပ်ငန်းများ၊ Business Application/Software များအသုံးပြုနေရသောလုပ်ငန်းများ၊ Network Secure ဖြစ်လိုသောလုပ်ငန်းများ၊ Video Conferencing အသုံးပြုမှုများသောလုပ်ငန်းများ အတွက်အသင့်လျှော်ဆုံးသော အင်တာနက် အမျိုးအစားဖြစ်ပါသည်။

Value Propositions

Meet stringent Service Level Agreement (SLA) ensuring service quality and availability

24/7 contact center support availability enhances operational efficiency

Omnichannel supports gather information to tailor product and service strategies

Self-service Web Solution tools and chatbots provide seamless customer experience

Single point of contact for IT problems, information and service requests

What kind of help do you need today?

Service Desk

Learn more

Service Management Centre

Learn more

Top 8 Reasons Switch To GlobalNet Internet Connection

Dedicated Internet access (DIA) is a Non-Tariff, Non-Regulated Network Service that provides GlobalNet Customers Commercial-Grade Access to the Internet. The Service Is Transported Over The Carrier-Grade Network including frame relay, Asynchronous Transfer Mode.
To improve your business operation and productivity, Business Is Dependent Upon Internet Connectivity to function and operate. Employees access Cloud-Based Applications to Perform Their Jobs And Customers Service. Improving Operations And Productivity has an impact on the Profitability Of The Business. Performance Predictability of The Digital Underpinning Of Your Business Is A Must.
A dedicated Internet connection is a service where a provider Dedicates A Specific Amount Of Bandwidth for that connection. This Bandwidth Is Not Shared With Anyone else other than the users of that physical circuit. Being A Dedicated Connection, the Performance Is Always Consistent And Reliability Very High. Suitable for Critical Business Application Highest Quality Device Performance.
On-Net Service With A Week Service Delivery. While On-Net locations offer The Most Value To Network Providers. On-Net locations refer to those areas or buildings in which Network Providers Have Physically Built Connectivity using fiber that they own. An Service Level Agreement (SLA) provided by a vendor on DIA will typically guarantee Network Uptime, Latency, Packet Loss, and sometimes jitter will meet certain criteria > 99.9% Of The Time That Service Is Provided.
Guaranteed bandwidth If you purchase a 100Mbps DIA circuit, you are guaranteed to receive 100Mbps of bandwidth 100% of the time. Compare this with a 100Mbps “shared” connection where 100Mbps is likely the network’s provisioned peak speed, and actual speed is typically much lower.
to meet The Needs Of An ‘Always On’ Economy, we offer incident Support Online And Over The Phone, Backed Up By 24/7 Service And Response Throughput leads to High Connection Quality Fast Bandwidth means that your Last-Mile Circuit Accesses The ISP Backbone Network At A Certain Speed.
Globalnet Has Establish The IGW In Yangon Metropolitan Area And IGWDR Site outside of Yangon Metropolitan Area (Bago) which is Fully Redundant IGW With High-End IGW Router. It Is Connected To The International Internet Traffic Through GlobalNet’s Own Fiber Cable System. A Support Structure Made Up Of Thousands Of Professionals With The Knowledge And Experience To Handle Any Situation.
A service-level agreement (SLA) is A Commitment Between A Service Provider And A Client. If your company has Dedicated Internet Access and your ISP fails to meet its SLA, we will give You A Monetary Refund, Based On The Details Outlined In Your Original Contract. We Are No.1 Officially Government Licensed Internet Service Provider : We Proudly Mention our Licenses Network Facilities Service (Individual) NFS(I) License (2015),Granted International Gateway (IGW) License (2017) Right of Ways (Row) License (2017), 2.6 GHz Spectrum License (2017)